Eerste uitzending Onze Boerderij Internationaal verloopt rampzalig voor Yvon Jaspers

Yvon Jaspers had zich haar terugkeer op televisie woensdagavond wel anders voorgesteld. De presentatrice noteerde met haar programma Onze Boerderij Internationaal zwaar teleurstellende kijkcijfers, meldt televisieautoriteit Tina Nijkamp donderdagochtend op Instagram.

Waar en hoe laat is Onze Boerderij Internationaal van Yvon Jaspers te zien?

Jaspers presenteerde in het verleden jarenlang het succesvolle televisieprogramma Boer zoekt vrouw. In Onze Boerderij Internationaal maakt zij een programma buiten Nederland. Jaspers reist de hele wereld over en bezoekt onder meer oud-deelnemers van Boer zoekt vrouw die inmiddels ver van Nederland boeren.

Jaspers zei over haar nieuwe programma (geciteerd door TVgids.nl): “We bezoeken verschillende oud-deelnemers van Boer Zoekt Vrouw. In Zweden bezocht ik Bernice, die daar met haar familie een melkveebedrijf runt. In Oostenrijk volgde ik Anita, ooit brievenschrijfster van het programma, nu veearts in Oost-Tirol. We gingen ook naar Wim in Tanzania en daarna naar Kenia, waar Nederlandse ondernemers veel van onze bloemen telen. In de VS ontmoetten we Olke in Texas en in Californië bezochten we een Nederlandse familie die daar legale cannabis teelt.”

- Advertisement -

Onze Boerderij Internationaal wordt iedere woensdagavond om 21.30 uur uitgezonden op KRO-NCRV op NPO 1.

Ajax zit Yvon Jaspers dwars: kijkcijfers Onze Boerderij Internationaal vallen zwaar tegen

De verwachtingen waren torenhoog voor de eerste aflevering van Onze Boerderij Internationaal, maar het werd uiteindelijk een flop voor Jaspers. Nijkamp meldt dat de kijkcijfers enorm tegenvielen en spreekt van ‘een waar kijkcijferslagveld, met Yvon Jaspers als grootste verliezer’. “Haar Onze Boerderij Internationaal is TOTAAL onderuitgegaan”, schrijft Nijkamp.

In totaal noteerde Onze Boerderij Internationaal slechts 419.000 kijkers en een marktaandeel van 6,6 procent in de gewilde leeftijdscategorie van 25 tot 54 jaar. En dat terwijl het programma een ideale instroom had met het programma Oogappels, dat 801.000 kijkers scoorde en een marktaandeel van 12,6 procent in de gewilde leeftijdscategorie van 25 tot 54 jaar.

- Advertisement -

Nijkamp benadrukt wel dat Onze Boerderij Internationaal enigszins last had van Ajax – Galatasaray. Die voetbalwedstrijd trok op Ziggo Sport 833.000 kijkers en een marktaandeel van 31,6 procent in de gewilde leeftijdscategorie van 25 tot 54 jaar. “Die wedstrijd zette het kijkcijferveld op z’n kop.”

Jaspers kan zich echter niet alleen verschuilen achter het voetbal. Zo scoorde het programma Boerderij van Dorst, gemaakt door Raven van Dorst, op nota bene NPO3 553.000 kijkers en een marktaandeel van 9,7 procent in de gewilde leeftijdscategorie van 25 tot 54 jaar.

- Advertisement -

“Het komt een beetje door de concurrentie van Ajax, maar ik denk ook vooral: we weten en kennen het nu wel met de boerderijgesprekken van Yvon. Nederland lijkt Boer zoekt vrouw moe. Met ALWEER ook diezelfde inzichten”, aldus Nijkamp.

- Advertisement -

NET BINNEN

Populairste artikelen