Winkelier Ruben is klaar met asociale klanten: ‘Respectloos als je zo voor mijn balie staat’

Winkelier Ruben van der Ham runt een pakketpunt in het centrum van Utrecht en heeft een opmerkelijke maatregel getroffen tegen klanten die zich met (muziek)oortjes in melden bij zijn balie. Die klanten worden simpelweg niet geholpen door Ruben.

Ruben is eigenaar van Domstad Pakket Service, een pakketpunt in het centrum van Utrecht waar mensen pakketten kunnen versturen, ophalen en retourneren. Hoewel het klantcontact van korte tijd is, is Ruben niet gediend van klanten die zich met oortjes in melden bij zijn balie. “Ik vind het respectloos als je zo bij mij voor de balie staat”, zegt de winkelier in een reportage van RTL Nieuws.

Klanten die zich met oortjes in melden bij zijn balie, worden vriendelijk toch dringend door Ruben verzocht om hun oortjes uit te doen. Ruben heeft zelfs een speciaal bord op zijn balie geplaatst met de tekst: Aan het bellen of oordoppen in? Dan helpen wij de volgende klant in de rij. Ook wanneer ze uitstaan.

“Het voelt heel erg alsof jij je afsluit voor me”, licht Ruben zijn oordopjesbeleid nader toe. “Dus als jij hier komt van: ik wil wat voor jou hebben, maar ik heb totaal geen interesse in jou, omdat ik die oordopjes in heb. Het bordje is ook merendeel bedoeld voor de mensen die in een zoommeeting zitten, hier aan de balie staan en ondertussen eventjes ongeïnteresseerd hun telefoon laten zien.”

@rtlnieuws.nl

Winkelier Ruben van Domstad Pakket Service is er helemaal klaar mee: klanten die oortjes in hebben terwijl ze een pakje komen halen. Dus staat er nu een bord op de toonbank. Oortjes in? Dan helpen ze de volgende klant. #rtlnieuws #airpods #winkel #service #irritaties

♬ origineel geluid – rtlnieuws.nl

Lees ook:

NET BINNEN

Populairste artikelen