Tv-show van Andy van der Meijde is gigantische flop: ‘De kijkcijfers zijn belabberd, heel belabberd!’

Het nieuwe tv-programma van Andy van der Meijde, Bij Andy in de Auto, is op Veronica begonnen, maar de kijkcijfers vallen tot nu toe dramatisch tegen.

Tv-analist Tina Nijkamp spaart de show dan ook niet in haar Instagram Stories: “Hoe het scoort? Belabberd. Heel belabberd, helaas voor Andy.”

Het programma wordt op vrijdagavond om 22.30 uur uitgezonden, maar weet nauwelijks publiek te trekken. De eerste aflevering op 13 juni, met Gordon als gast, trok slechts 27.000 live kijkers. Inclusief uitgesteld kijken kwam het totaal uit op 39.000.

De aflevering van 20 juni, met Estelle Cruijff, deed het nauwelijks beter: 29.000 kijkers. “Tja”, voegt Nijkamp daar veelzeggend aan toe. Het is duidelijk dat het programma – waarin Van der Meijde bekende gasten in zijn auto ontvangt – geen vliegende start heeft gemaakt.

Eerder had Van der Meijde wél online succes met zijn auto-interviews op YouTube, maar de overstap naar televisie lijkt nog niet het gehoopte effect te hebben.

Andy begon ooit met de serie toen hij financieel aan de grond zat en zijn inspiratie haalde uit de bekende ‘Carpool Karaoke’ met Justin Bieber. Zijn doorbraak kwam toen Eva Jinek een fragment uitzond waarin hij een grap maakte, waarna zijn kanaal explodeerde in populariteit.

Met zijn YouTube-serie verdient Van der Meijde volgens De Telegraaf ongeveer 6.000 euro per maand, een bedrag dat hij deelt met zijn vaste videomaker Mario Sequeira. “Ik mag niet klagen”, zei hij daar in januari nog lachend over.

spot_img

Populairste artikelen

Net binnen