Gordon nagelt hotel aan de schandpaal: ‘Is dit nou gastvrijheid?’

Zanger Gordon heeft een felle klacht over een hotel in Rio de Janeiro. Op sociale media beschuldigt hij het luxehotel Miramar by Windsor Copacabana van het ‘stelen’ van zijn geld en het weigeren om zijn reservering aan te passen, terwijl die pas over enkele maanden gepland stond.

“Dank jullie wel voor het stelen van mijn geld en het weigeren om de data te veranderen, ondanks dat de boeking pas over maanden is. Is dit wat ze gastvrijheid noemen? Shame on you! NOOIT MEER!”, schrijft Gordon boos op Instagram, met een vermelding van het hotel. “Big fail!

Luxe aan het strand van Copacabana

Het Miramar by Windsor Copacabana behoort tot de bekende Braziliaanse Windsor-hotelgroep en ligt direct aan het wereldberoemde strand van Copacabana. Het hotel staat bekend om zijn hoge serviceniveau, luxe kamers en uitzicht over de baai van Rio. Gasten kunnen gebruikmaken van faciliteiten zoals een infinity-zwembad, een gastronomisch restaurant, strandservice en valet-parking. De ligging is ideaal voor toeristen: midden in de bruisende wijk, met winkels, bars en eetgelegenheden op loopafstand.

- Advertisement -

Ondanks de vele positieve recensies over de locatie en het comfort, melden ook sommige andere reizigers online dat het hotel strenge voorwaarden hanteert voor wijzigingen of annuleringen. Dat kan verklaren waarom het verzoek van Gordon om zijn boekingsdata te wijzigen is afgewezen. Hotels van dit niveau werken vaak met vaste tarieven die niet kosteloos kunnen worden aangepast, zeker in het hoogseizoen. In Brazilië is dat rond de jaarwisseling, wanneer het daar zomer is.

Strijd over service en gastvrijheid

De zanger en presentator lijkt zich vooral te storen aan de manier waarop het hotel met zijn verzoek is omgegaan. Hij spreekt van een gebrek aan klantvriendelijkheid en noemt het gedrag van het hotel “schandalig”. Vanuit de Windsor-keten is vooralsnog geen reactie gekomen op zijn klacht.

- Advertisement -

Voor Gordon is het niet de eerste keer dat hij via sociale media zijn frustratie uit over bedrijven of instellingen. Eerder uitte hij al ongenoegen over luchtvaartmaatschappijen en reisorganisaties.

NET BINNEN

Populairste artikelen