Kijkers zijn helemaal klaar met Bondgenoten-deelnemer: ‘Vreselijk verwend kind!’

- Advertisement -

Mercedes heeft zich in De Bondgenoten niet populair gemaakt bij de kijkers. Tijdens een opdracht waarbij de groep vijf mensen moest aanwijzen die op pad mochten, liet zij duidelijk merken dat ze vond dat ze daar recht op had. Vooral de manier waarop ze dat kenbaar maakte, schiet bij veel kijkers in het verkeerde keelgat.

Discussie over wie ‘aan de beurt’ is in De Bondgenoten

Het was Frank die als eerste uitsprak dat hij vond dat iemand anders deze keer mocht gaan. Volgens hem had Mercedes al meerdere voordelen gehad en was het nu tijd voor een ander. Die opmerking zorgde voor een felle reactie.

Op de verontwaardigde toon die kijkers inmiddels van haar kennen, reageerde Mercedes direct. Ze beet van zich af, maar zette uiteindelijk niet door. Salar sprak haar daar vervolgens op aan: als ze het écht wilde, waarom stond ze er dan niet volledig voor?

- Advertisement -

Volgens Mercedes had het geen zin om na de stemming eindeloos door te discussiëren over de gemaakte keuzes. Maar juist die houding zorgde voor irritatie bij een deel van het publiek.

- Advertisement -

Felle reacties op X: ‘Mercedes moet niet janken’

Op X was de toon hard. Veel kijkers schaarden zich achter Frank en vonden dat Mercedes zich aanstelde. “Heel goed Frank, Mercedes moet niet janken”, schrijft Henk Tank. Een ander sloot zich daar volledig bij aan: “Frank heeft 100% gelijk.”

Ook wordt benadrukt dat het niet vanzelfsprekend is dat Mercedes steeds voordeel krijgt. “Zo is dat, het is niet altijd een feestje voor Mercedes”, klonk het.

Petra de Haas verwoordt het als volgt: “Ik geef Frank gelijk, Mercedes heeft idd al veel voordelen. Dus Mercedes je mond houden.”

- Advertisement -

Sommige kijkers plaatsen haar gedrag in een breder perspectief. “Mercedes kan niet hebben dat Salar weg gaat, geen controle meer”, werd gesuggereerd.

Anderen wijzen haar op eerdere keuzes in het spel: “Kan je wel boos worden op Roland, Mercedes, maar jij hebt hem ook flink genaaid door hem naar de vossen te sturen.”

De irritatie liep bij sommigen hoog op. “Mercedes, doe niet zo strontvervelend…” schrijft een kijker.

- Advertisement -

NET BINNEN

Populairste artikelen