Bondgenoten-deelnemer is het spuugzat en loopt woest weg: ‘Met de dag vervelender!’  

- Advertisement -

Melvin ligt de laatste tijd steeds meer onder vuur in De Bondgenoten. In een voorproefje van de uitzending van vrijdagavond is te zien hoe de Limburgse deelnemer van de Haaien een aantal andere spelers tegen zich in het harnas jaagt.

De loods keert zich massaal tegen Melvin

De exacte context wordt niet meteen duidelijk, maar te zien is hoe nagenoeg de gehele loods zich vrijdagavond tegen Melvin keert. De overige deelnemers kunnen zich overduidelijk niet vinden in de wijze waarop hij een bepaalde opdracht wenst aan te vliegen.

Het is een opmerking van Ricky (team Slangen) die verkeerd valt bij Melvin. “Dan spelen wij hem met z’n drieën”, herhaalt Melvin de woorden van Ricky. “Wie bepaalt dat?”, vraagt hij vervolgens.

- Advertisement -

Salar (team Vossen) neemt het op voor Ricky. Hij legt uit dat de Slangen er niet goed voorstaan en het hen kan helpen als zij de opdracht, waarmee punten te verdienen zijn, mogen verrichten.

- Advertisement -

“Oké, maar ik vind het risico nu meer wegen dan het winnen. Ik ben er altijd voor om op safe te spelen”, reageert Melvin, die de opdracht dus kennelijk zelf wil uitvoeren in de hoop punten te verzamelen voor zijn team.

Melvin vervolgt: “Luister, ik snap dat zij op safe mogen spelen, maar waarom mogen wij dat niet? Ik mag toch ook op safe spelen als ik dat wil?”

Dan bemoeit Kristie zich ermee. Ze zegt tegen Melvin: “Maar jij staat toch niet in de min (qua punten, red.)?”

- Advertisement -

Salar roept op om meer in het collectieve belang te denken: “We zijn ook mensen! We moeten ook aan andere mensen denken!”

Melvin reageert spel: “Maar ik vind dit voor mijn team gewoon niet verstandig! En ik durf dat gewoon te zeggen. Het tactische is om gewoon niet te spelen. Dan ben jij veilig.”

De ergernis groeit binnen de groep. Ook Roxy mengt zich nog in de discussie: “Maar er is geen goede reden meer om het nu aan jullie te geven.”

Thomas roept op om ‘een beetje menselijk te blijven’. Die opmerking schiet in het verkeerde keelgat bij Melvin: “Alsof ik niet menselijk ben! Ik denk continu aan anderen”, schreeuwt hij, alvorens hij woest wegloopt.

Kijkers ergeren zich aan Melvin

Het voorproefje werd donderdag ook al getoond in de donderdagavonduitzending van De Bondgenoten. Kijkers van het populaire SBS6-programma meldden zich vervolgens meteen op X om hun mening te ventileren.

Melvin kwam er niet goed van af. “Ik vind Melvin met de dag vervelender worden”, schrijft een vrouwelijke kijker op X. Ze krijgt bijval van twee anderen, waarvan één Melvin een ‘irritant mannetje’ noemt.

Melvin botste vorige week ook al

Melvin staat de laatste tijd vaker negatief in de aandacht. Vorige week kwam hij hard in conflict met teamgenoot Roland, nadat Melvin in de kast van Roland een zak met drie citroenen aantrof.

Melvin was daar behoorlijk van slag van en besloot om per direct de programmadirectie per e-mail in te lichten, in de hoop dat het valsspelen van Roland coulancehalve niet bestraft zou worden.

Normaal gesproken leidt het overtreden van een programmaregel tot een gele kaart. Wie tweemaal een gele kaart ontvangt, krijgt automatisch een rode kaart en wordt naar huis gestuurd.

Melvin besloot Roland te confronteren met zijn ontdekking: “Roland, sorry dat ik je stoor… Jij hebt per ongeluk citroenen meegenomen van de vorige cyclus.”

Het bleef even stil. Vervolgens reageerde Roland: “Nee… Dat is niet zo. Dat is niet waar.”

Melvin vroeg Roland om opheldering: “Ik dacht dat ze van de vorige cyclus waren.”

Roland deed alsof zijn neus bloedde: “Nee, dat is niet waar. Dus laat me gewoon even eten.”

Melvin liep toen weg. Hij besprak de situatie met Fianca: “Ik weet nu niet wat ik moet doen. Dit kan ik nu echt niet gebruiken. Ik had niet gewild dat ik door die spullen geneusd had. Dit gaat niet goed.”

Fianca adviseerde Melvin om de programmadirectie te mailen. Melvin meldde zich vervolgens weer bij Roland: “Mag ik heel even eerlijk zijn?”

Vervolgens beet Roland van zich af: “Nee! Ik wil het er gewoon niet over hebben, want het is er niet. En het is gewoon nee.”

“Maar ik heb ervoor gemaild…”, vertelde Melvin aan Roland. “Om het te voorkomen juist.”

Roland leek absoluut niet blij met de actie van Melvin. Of de actie ook nog gevolgen heeft voor Roland, moet nog blijken.

In de uitzending van maandagavond was vervolgens te zien hoe Melvin zich buiten de loods verstopte voor Roland. Hij werd aangetroffen door Noah en kreeg een knuffel van laatstgenoemde.

“Ik denk dat ik echt iets heel ergs gedaan hebt”, zei Melvin tegen Noah, om er vervolgens aan toe te voegen: “Maar ik bedoel het ook alleen maar goed voor hem, hè.”

“Ja, nee… Ik snap het”, reageerde Noah.

“Had ik dan niks moeten zeggen? Dat kan toch niet?!”, vroeg Melvin zich af.

Noah: “Ik zou zelf in zulke situaties altijd denken: spreken is zilver, zwijgen is goud. Maar je hebt het nu gedaan. Het is nu toch wat het is. Je kunt het toch niet meer terugdraaien.”

Melvin vreesde overduidelijk voor de gevolgen van zijn actie: “Nee, maar dadelijk krijgen we wel een gele kaart op wie wordt hij dan boos? Op mij! Ik verstop me hier. Ik kom de hele dag niet meer weg. Doen jullie maar die activiteit, ik blijf hier.”

“Het heeft nu geen zin… Als je nu hier buiten blijft, dan maak je er juist een nóg groter ding van”, adviseerde Noah.

“Ja, maar ik kan hem nu even niet zien”, verzuchtte Melvin.

Noah: “Maar hij gaat hier niet over praten. Je bent een volwassen kerel en hij ook. We gaan hier niet om een citroennetje verstoppertje speler voor elkaar.”

Vervolgens was te zien hoe Roland lucht kreeg van het gesprek tussen Melvin en Noah. Hij kwam van binnen aan gelopen en meldde zich bij het duo.

“We gaan het hier nu niet meer over hebben. We wachten het af. Het is totaal onnodig. Dat zeg ik wel”, brieste Roland, alvorens hij weer naar binnen stapte.

- Advertisement -

NET BINNEN

Populairste artikelen