Een opmerkelijk moment donderdagavond in De Bondgenoten. Te zien is hoe Salar zijn vriendin Mercedes publiekelijk tot de orde roept, hetgeen bij veel kijkers in het verkeerde keelgat schiet.
Casper is woest op Robert en Roxy
In de uitzending van donderdagavond is te zien hoe Casper woest is op Robert. Casper beticht Roberts vriendinnetje Roxy ervan zijn handdoek gestolen te hebben.
Casper, Robert en Roxy zaten, samen met enkele andere deelnemers van De Bondgenoten, in de hottub buiten. Op enig moment verlaat Roxy de hottub om zich op haar kamer in bed te voegen bij Robert. Ze pakt de handdoek van Casper, die daardoor door de kou naar binnen moet lopen.
Casper gaat zijn handdoek zoeken in de kamer waar Robert en Roxy liggen. Toevallig is dat ook zijn eigen kamer.
Dan krijgt Casper plots een grote mond van Robert: “Hé! Begin dat ding te verlaten, man. Pak je handdoek!”
Casper is overduidelijk niet gediend van de toon van Robert: “Hoezo zo’n toon, vriend? Je kunt toch ook gewoon even normaal tegen me praten?”
Casper beent dan woest weg. Hij loopt richting de woonkamer, waar Noah, Salar, Ricky, Mercedes, Kristie, Melvin en Fianca hem opwachten. Casper beklaagt zich daar: “Mijn handdoek is gejat en dan begint Robert te praten van: begin deze kamer te verlaten!”
“Bro, ik ben me aan het aankleden! Maar de toon die hij opzet… Nee, man! Doe normaal!”, briest Casper. “Het is mijn kamer. Zijn toon staat mij niet aan. Als je op mijn kamer ligt te n*uken en je gaat tegen mij lopen snauwen en doen, terwijl ik meteen weg ben…”
Grapje van Mercedes valt compleet verkeerd bij Salar
Dan maken Mercedes en Noah een grapje. Het lijkt erop dat ze de woorden van Robert tegen Casper herhalen (“houd je b*k dicht!”), al zijn ze niet goed te verstaan.
Wat wel duidelijk is, is dat geklier van Mercedes en Noah overduidelijk in het verkeerde keelgat schiet bij Salar, het vriendje van Mercedes. Salar zegt in eerste instantie niets, maar Mercedes is meteen schuldbewust: “Grapje… Oké, sorry, sorry, sorry.”
Dat is voor Salar echter niet voldoende. Hij veegt publiekelijk de vloer aan met Mercedes: “Hé! Stop eens even met die ongein! Soms is het ook serieus!”
“Dat wist ik niet…”, reageert Mercedes opnieuw schuldbewust.
Kijkers veroordelen gedrag van Salar tegen Mercedes
Kijkers van De Bondgenoten hebben het op social media over de publiekelijke uitbrander die Salar Mercedes geeft. Een kijker schrijft op X: “Ik zie hier weinig voorbijkomen over die lelijke dominante sneer van Salar naar Mercedes, toen het even ging over Casper en wipkipjes Robert en Roxy. Dat was echt niet normaal hoor.”
Diezelfde kijker voegt daaraan toe: “Ik zal even terug moeten kijken voor de exacte woorden maar de manier waarop was echt naar.”
Een andere kijker schrijft: “Salarina corrigeerde nu Mercedes voor de tweede keer. Bij de derde keer krijg ze een corrigerende tik.”
Een andere kijker denkt dat de vader van Mercedes, die sowieso al geen fan is van Salar, niet blij is met de beelden: “Papa Mercedes ziet dit ook hoor, Salar! Die gaat klappen krijgen buiten de loods van pappie.”
Salar was al eerder boos op Mercedes
De uitbrander van Salar kan onmogelijk los worden gezien van de irritatie die vorige week vrijdag zichtbaar was bij hem.
Mercedes merkte toen op dat Salar niet lekker in zijn vel zat en vroeg wat hem dwarszat. “Als je zelf een beetje nadenkt, dan snap je het zelf ook wel”, antwoordde Salar cryptisch.
Mercedes begreep meteen waar Salar op doelt: “Qua lachen, bedoel je?”, vroeg ze.
“Op een gegeven moment is dat toch wel een beetje klaar? Jij zou gek worden! Jij zou gek worden als je mijn lach de hele tijd hier kneiterhard door de loods hoort. Jij zou gek worden!”, zei Salar.
“Ik was gewoon f*cking melig”, reageerde Mercedes.
Salar had daar echter geen begrip voor: “Ja, leuk… De hele middag al? De hele avond? Daarom heb ik het over dat hypocriete, daar gaat het mij om.”
“Ik snap wel wat je bedoelt, maar…”, zei Mercedes. Salar onderbrak haar: “Nee, nee…”
“Wat nee? Laat me gewoon even een keer uitpraten”, verzocht Mercedes.
Salar gaf haar die kans echter niet: “Als het andersom was geweest, dat had je anders gepiept. Daar gaat het mij meer om.”
“Ja, sorry”, bood Mercedes haar excuses aan.
Salar: “Op een gegeven moment wordt of het irritant. Of begrijp je dat niet?”
Mercedes schuldbewust: “Ja, ik denk het dan… Ja, je hebt gelijk. Maar dan doe ik vanaf nu ook helemaal niks meer. Ik praat niet meer, ik lach niet meer, ik kijk niet meer… Ik doe helemaal niks meer.” Ze liep vervolgens weg.

